وضعیت محیط زیستی در کشور و آسیب‌های وارده به این بخش حیاتی مخاطرات زیادی را برای زندگی انسان‌ها به وجود آورده که نمونه‌های اخیرش را از بابت بحران‌های طبیعی روی داده دیده‌ایم. از سوی دیگر مسائل دیگر اجتماعی، اقتصادی و غیره چون رتبه بندی معلمان و واردات خودرو همچنان مورد توجه جامعه است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز در توئیتی به مساله حضور در جلسه با رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و نوشت: «به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی جلسه‌ای را مهمان رئیس دستگاه قضا بودیم. نشستی صریح، منتقدانه وکارشناسی؛ نکته جالب این نشست گلایه بجای آیت‌الله اژه‌ای از ناپایداری ضوابط محیط زیستی بود که موجب دو آسیب عمده می‌شود اولا امنیت سرمایه گذاری ودوما حفاظت پایدار را در معرض تهدید قرار می‌دهد. گلایه‌ای درست و بجا که طبعا حل مسئله‌اش نیازمند نگاهی بلند مدت است، با اینحال پیشنهاد دادم با حضور نماینده‌ای ناظر از سوی ق.ق برای شرکت در جلسات شورای عالی محیط زیست می‌توان جلوی آسیب‌های بیشتر را گرفت.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به مساله افزایش حقوق کارمندان و ارزش پول ملی اشاره کرد و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «موفقیت دولت فقط با افزایش حقوق و پرداخت یارانه نیست بلکه با تثبیت و ارتقاء ارزش پول ملی سنجیده می‌شود.»

سید علی موسوی، ‏‏‏‏‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی هم اما به مساله واردات خودرو و برخی مباحث مطرح شده درباره اینکه گفته می‌شود قوانین به نفع مافیای خودرو در حال تغییر است، اشاره کرد. او با انتشار هشتگ‌های وزیر صمت و مافیای خودرو در توئیتر خود نوشت: «واردات یعنی اینکه مردم دیگر ارابه گرانِ مرگ سوار نشوند! اما انگار طرح واردات خودرو را مافیای خودرو جهت مونتاژ قطعات مورد نیازشان تغییر داده‌اند!!»

کمال حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در یازدهمین مجلس شورای اسلامی هم درباره اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان توئیت کرد. او در این متن نوشت: «با پیگیری‌های صورت گرفته، هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی در خصوص حذف معلمان طرح مهرآفرین را مغایر با قانون تشخیص و برای اصلاح به دولت ارجاع داد. دولت مکلف است این بخش از آیین نامه را در اسرع وقت اصلاح کند. مجلس تبعیض را نمی پذیرد.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در بهارستان و سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس با اشاره به برخی رفتارها و برخوردها که نتیجه‌ای جز دو قطبی‌سازی ندارند، در توئیتر خود نوشت: «اتفاق تلخ شیراز حتما محکوم است و باید برخورد عبرت‌آموز با خاطیان صورت پذیرد، لیکن چنین واکنش‌های دور از شان انسانیت را حاصل دوقطبی‌سازی‌ جامعه می‌دانم. قبلا نیز گفته بودم هر کس در هر کجا و هر لباس و هر عنوان به دوقطبی شدن جامعه کمک کند خائن به کشور و مردم است.»

کد خبر 701936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha